Ett jävla tjatande

Nu har tre stycken ur personalen berättat för mig att det är lunch. Jag undrar hur många fler som hinner upplysa mig om det om jag är kvar här i rummet någon minut till. För det första har jag svårt att se något syfte med att skynda mig med tanke på att det enbart innebär att jag får stå i kö för att få mat. Och sen har vi anledning nummer två. En del patienter verkar inte ha fått lära sig bordskick överhuvudtaget och jag vill ha matro. Folk som tuggar med öppen mun och är ofräscha på annat sätt vill inte jag behöva se.

Jag måste nog även nämna att skötare K som jag alltid har haft väldigt svårt för var en av få skötare här som faktiskt uppförde sig på ett vettigt sätt mot mig igår. De flesta skötarna här verkar se uppgiften att ta hand om intagna som ett irriterande avbrott från deras fikapauser. Skulle man klocka flertalet av skötarna så skulle det bli rätt tydligt att större delen av arbetstiden ägnas åt raster och att äta.

Kommentarer