Jag vill verkligen inte vara här

Jag har lite svårt att förstå varför jag ska vara här om jag ska vara helt ärlig. Att sitta här förhindrar mig inte på något sätt att ta livet av mig. Jag skulle kunna ligga död i rummet i närmare en timme innan någon skulle komma på tanken att titta till mig. Nu vet jag inte om personalen här är synnerligen naiva eller bara lata. På kvällsfikat lämnade de köket utan uppsikt och det hade inte varit någon utmaning att skutta in i köket och rota efter något som man kan karva upp armarna med. Nu har jag inga planer på att karva upp armarna för även om jag inte gillar så många i personalen så känns det elakt att låta dem torka upp mitt blod. Jag planerar annat istället. Frågan är bara när jag ska sätta min plan i verket. Personalen är givetvis fullt införstådda med att jag är självmordsbenägen och de borde sen tidigare vara medvetna om att jag är rätt duktig på att planera

Kommentarer