Konstigt hur fort man glömmer

Idag slog det mig hur många det är i personalen här på avdelning 95 som är lata. Behöver man ha tag på någon i personalen är bästa stället att leta på i deras rastrum. Några i personalen sliter och resten sitter och äter och pratar och ser mest väldigt besvärade ut om man ber om något.
Dörren till mitt badrum är givetvis fortfarande låst för det är naturligtvis enbart i badrummet som man kan ta livet av sig...

Någon läkare har jag inte fått träffa idag men med tanke på att det är läkare S som har hand om den här avdelningen den här veckan så sörjer jag inte över det. Att jag inte gillar henne är inte direkt någon hemlighet efter min förra vistelse här. Det var hon som lät mig ha vak i 3v på den andra avdelningen när den ordinarie läkaren var ledig och jag är som en elefant och glömmer inte.

Kommentarer