Naturligtvis skulle jag försöka ta livet av mig med balsam

Det ologiska tänkandet hos personalen fortgår skulle också vara en passande rubrik. Badrummet är givetvis fortfarande låst och så fort jag har duschat måste schampo, balsam och liknande låsas in i förrådet. Det räcker alltså inte med att låta schampot osv stå kvar i det låsta badrummet utan det måste ut ur mitt rum och förvaras i ett låst förråd. Nu vet jag givetvis inte om någon har försökt ta livet av sig här genom att dricka schampo men det är inte något som jag skulle göra. Det finns många lättare sätt att göra det på här på avdelningen.Säkerhetstänkandet känns mest som ett spel för gallerierna. Blir jag kvar här några dagar till så får jag allt ta och testa de nya i personalen. Något säger mig att det inte skulle vara svårt att få någon av dem att ge  mig ett par byxor med snöre. Jag hoppas bara att jag slipper träffa någon tomte i morgon när det är meningen att jag ska ha läkarsamtal. Gissar i alla fall att jag ska ha läkarsamtal eftersom jag räknar med att bli utskriven. En tomte är alltså en AT läkare, man kan önska saker av dem men de har ingen makt och det är mest slöseri med tid att försöka prata med dem. Skickar dem en AT läkare på mig så kommer jag givetvis ändå inte att prata med den.

Kommentarer