Rymmaren av Thomas Bodström



Bokomslag Rymmaren (pocket)
Jag hade inget att läsa för någon dag sedan och då var det en i personalen som frågade om jag hade läst något av Thomas Bodström. Svaret blev nej och då erbjöd hon mig att låna hennes bok. Boken var Rymmaren av Thomas Bodström.
Handlingen kretsar runt några advokater, ministrar och en fånge. Det låter ointressant och det är precis vad boken var. Språket är fruktansvärt tråkigt och medan jag läste boken tittade jag flera gånger på sista sidan för att ha koll på hur många sidor jag hade kvar att läsa. Handlingen kan i bästa fall beskrivas som banal och oengagerande. Det enda som hade kunnat lyfta boken var om ministern som porträtteras som en fruktansvärt tråkig person hade flippat och skjutit vilt omkring sig på en presskonferens.

Jag kommer aldrig mer läsa något av Thomas Bodström och hade han försökt ge ut böcker under pseudonym tvivlar jag starkt på att någon hade läst skiten.

Kommentarer