Så sitter jag på en säng med min dator igen

Jag blev lite lätt trött på läkaren och hans meningslösa svammel igår och det hela slutade med att jag sade att det var slöseri med tid och gick helt enkelt därifrån. Hans drag blev då att skriva ett vårdintyg på mig och några timmar senare dök polisen upp hemma. Inte helt otippat så gick färden till Säter. Jag hade tur på så sätt att det var en av de vettiga läkarna som hade jouren. Hade det varit kvinnan som lägger huvudet på sned och hummar lite hade jag fått ett riktigt psykbryt. Det hade inte heller varit bättre om jourläkaren hade varit P eller S det är samma nivå. Nu var det istället V och han konstaterade mest att det inte finns så mycket att göra när det gäller mig men att han måste lägga in mig. Avdelning 90 var full så det blev avdelning 95 och det känns inte så kul. Det var på balkongen på den här avdelningen som jag hängde mig. Det i sig borde ha gjort att personalen som tog emot mig här borde vara extra uppmärksamma på vad jag hade på mig men så var ej fallet. Med mig in i rummet fick jag en privat tröja med ett snöre i luvan och mina kängor med långa skosnören. Ologiskt nog fick jag med mig sånt men min dörr till toan ska vara låst så jag måste be personalen låsa upp när jag vill in dit.Jag lyckades sova några timmar i alla fall och nu försöker jag mest få tiden att gå. Läkare lär jag få träffa på mån och tyvärr verkar det som om kvinnan som lägger huvudet på sned är den som har hand om den här avdelningen när den ordinarie läkaren är borta. Nu är den ordinarie läkaren och hon precis lika värdelösa så logiken är kanske att läkarna ersätts med likvärdiga läkare.

Kommentarer