Turister lockar nog fram det sämsta hos mig


På vintrarna är det många turister som passerar på den stora vägen. Väldigt ofta blir jag förvånad över att inte fler turister kör ihjäl sig med tanke på att många har en förkärlek för idiotiska omkörningar. Är det 50 och vägen har en del kurvor och rätt dålig sikt så kan man tro att de flesta borde inse att det inte är ett bra ställe att köra om. Men om man kör en rätt ny bil, har skidbox på taket och solglasögon på sig oavsett om det är sol eller inte så ser man det som en utmärkt plats att köra om. Jag vet inte hur många gånger jag har önskat att jag hade en traktor eller i alla fall hade kunnat få låna en. Då skulle jag vara ute och köra onödigt långsamt varje stugbytardag och vingla lite på vägen så att alla turister skulle bli tvingade att hålla sig efter mig och då skulle de få en chans att titta på den vackra naturen på sidan av vägen

Kommentarer