Underskatta mig inte

Det är mycket möjligt att personalen på avdelning 95 är mest van vid och mest lämpade att ta hand om äldre människor som har lite för många skruvar lösa i huvudet. Av någon underlig anledning har de även förutsatt att jag ska vara snäll och inte säga en del saker. I längden fungerar det inte att tro att jag fungerar så. För en stund sedan var det en av de intagna som ville ut på balkongen för att få lite frisk luft. Luften inne på avdelningen är verkligen dålig och balkongen har varit låst sedan jag kom hit. Personalen kunde givetvis inte säga som det var när det gäller balkongen utan sa bara att de skulle höra om det gick att öppna. I det läget tröttnade jag helt på att hålla tyst om anledningen till att balkongen är låst utan sa som det var nämligen. Att personalen är löjligt nojig för att jag hängde mig på balkongen. Haha, det ville minsann inte personalen att alla intagna skulle veta. Rätt åt den korkade personalen som envisas med att hålla min toa låst. Det är nog på tiden att personalen här vaknar upp och inser att jag inte har någon anledning att hålla tyst för att deras jobb ska bli lättare. Vill jag ställa till med oreda så är det då inget problem för personalen har inte den koll som de själva tror

Kommentarer