Vampyrer

Eller nästa i alla fall, de högg mig inte med sina tänder utan använde en nål. Första sjuksköterska gav upp att försöka få något blodprov av mig efter tre försök. Några timmar senare var det dags för en annan sjuksköterska att försöka och då gick det bättre. Nu vet jag att det inte är så lätt att sticka mig och ännu värre är det om jag inte har ätit och druckit så att första inte lyckades var inte någon chock. Det ska bli intressant att se om jag lider av någon brist.
På morgonen kom en sjuksköterska med medicin till mig och givetvis frågade jag vad det var för något. Läkaren hade beslutat att sätta mig på cipralex. Nu skulle det inte falla mig in att ta någon medicin utan att först läsa om den i Fass vilket jag förklarade. Det var tydligen inte ett så populärt ställningstagande från min sida. Sjuksköterskan sa att jag ju hade kommit överens med läkaren om medicinen. Så var det aldrig vi pratade om mediciner och läkarsamtalet avslutades igår med att han skulle fundera ut någon lämplig medicin. Hur jag ska göra vet jag inte riktigt. Tanken att gå på SSRI preparat igen tilltalar mig inte, rent krasst känns det som om 8år på den skiten är mer än nog. Jag räknar kallt med att läkaren imorgon inte kommer vara så nöjd om jag inte börjar ta medicinen men får se hur det blir

Kommentarer