De lyssnade på mina åsikter

Något som jag har märkt är att myndigheter och liknande som vet om att jag har varit inlåst på dårhuset kommunicerar med mig som om det skulle vara något fel på min intelligens. Jag må uppföra mig underligt ibland och agera underligt men det är inte samma sak som att jag är korkad. Jag trodde inte att det hade gått så långt att jag förutsätter att jag ska bli behandlad på ett nedlåtande sätt men så långt har det gått.

Efter att jag hade fått den underliga patientenkäten så mailade jag företaget bakom undersökningen med mina invändningar om att enkäten inte var tillämplig för mitt besök. Idag kom det ett svar och till min förvåning höll de med mig och strök mig från undersökningen. Glädjande nog skulle de även framföra mina synpunkter till deras kontaktperson på Landstinget Dalarna. Företaget som sköter enkäten har fått i uppdrag av Landstinget Dalarna att skicka enkäten till patienter som besökt akutmottagningen som jag besökte och en del öppenvårds mottagningar. Jag kan tycka att det inom Landstinget borde finnas så pass mycket kompetens att de inser att det inte går att ha en enkät utformad för öppenvården och tro att den fungerar för en akutmottagning. Om Landstinget gillar att slänga bort pengar går det bra att ge lite till mig.

Kommentarer