Min syster av Rosamund Lupton

Bokomslag Min syster (pocket)    
Boken kretsar kring de två systrarna Beatrice och Tess. Beatrice är den framgångsrika och Tess är den flummiga men även om de är väldigt olika så har de en bra kontakt. En dag får Beatrice ett telefonsamtal och hon får veta att Tess är borta. Hon flyger till London för att hjälpa till i sökandet. I sin jakt efter sin syster får hon reda på saker som gör att hon blir tvingad att ställa sig själv frågan om de verkligen är så nära som hon har trott.


Boken låter spännande men tyvärr så blev jag enbart besviken. Den var väldigt seg i början och jag övervägde flertalet gånger att sluta läsa. Jag fortsatte läsa i hopp om att den skulle fånga mitt intresse men nej. Böcker med oväntade slut får alltid ett litet plus, i det här fallet känns det dock som om författaren först kom på slutet och sedan blev tvingad att skriva en bok som skulle passa slutet.  

Kommentarer

  1. Sv: håller verkligen ed dig!!!

    SvaraRadera
  2. Håller helt och hållet med. En väninna rekommenderade denna bok, men jag blev besviken pressade mig att läsa 50 sidor men den blev inte bättre för det
    Boken är skriven i nutid+dåtid blandat med att hon tala med sin syster samtidigt som hon talar med polisen. Att Lupton lyckats få ihop 388 sidor på en sådan
    story är en gåta. Boken är mer psykologisk i ett syskonförhållande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glädjande att läsa att jag inte är ensam om mina åsikter om boken. Känns som om det är så många som tycker att den är fantastisk

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den