Ny läkare

Det trillade in en kallelse till öppenvården idag och glädjande nog har jag fått byta läkare. Läkaren jag tidigare gick till kommer jag att skälla ut om jag får chansen. Att han inte lyssnade överhuvudtaget kan jag ta men att han ljög i vårdintyget är inte något som jag har överseende med. Om det inte hade varit en vettig läkare som hade jour på dårhuset när jag kom in hade jag antagligen aldrig fått veta vad som stod i vårdintyget. Det är inte direkt lysande om det förs in lögner i ens journal. Varför han ens ljög om att jag tackade nej till behandlingshemmen som öppenvården föreslog förstår jag inte. Ett behandlingshem tackade jag nej till eftersom man bland annat skulle få lära sig att knyta skorna och det kändes inte riktigt som rätt plats för mig. Det andra behandlingshemmet tackade nej till mig eftersom de ansåg att jag var för svår

Kommentarer

  1. Hej! För ett tag sedan kom jag fram till din blogg när jag surfade runt på webben. Du skriver bra. Jag har en hel del diagnoser och känner igen mig i det som du skriver. Jag tänkte egentligen bara att jag skulle kommentera för att det kan vara roligt att få kommentarer. Jag bodde i dalarna för ett par år sedan. Bodde på behandlingshem i Mora. Nyckeln. Du kanske har hört talas om det någon gång. Behandlingshem kan vara bra. Ska du få komma till något annat behandlingshem än dem du blivit erbjuden. Det måste ju finnas något som kan passa dig... Ha de så gott!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommentarer är alltid trevligt och beröm är ännu trevligare, så det tackar jag för. Jodå jag har hört talas om Nyckeln. Vet inte riktigt hur det blir med behandlingshem, kommunen är villig att betala men jag är osäker på om jag är villig att åka till något behandlingshem

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den