Svar på blodprovet

Till min chock och skräck ringde läkare H från Säter. Jag hade räknat med att få svaret på blodprovet i ett brev. Jag gillar läkare H men det blir ändå väldigt konstigt när en läkare från Säter ringer. Blodprovet visade det som läkare H misstänkte. Mitt aldosteron är för högt, vad det beror på avslöjas inte i ett blodprov. Läkare H ska ta kontakt med någon läkare här som då får se till att jag får göra en skiktröntgen. För att ta reda på om jag har någon/några tumörer i binjuren/binjurarna.
Jag sa att jag har slutat med kaliumtabletterna och läkare H konstaterade att jag är oförbätterlig.

Kommentarer

  1. Du kanske skulle sluta vara så obstinat och faktiskt TA dina kalimtabletter... det är faktiskt inget doktorerna sätter in bara för att jävlas, kompis... Kram!!! // annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan ha rätt men jag är som sagt obstinat=) Jag ska ta nya blodprov på ons(tror det var då) för att kolla mitt kaliumvärde så jag tänkte först se vad jag får för värde den här gången. När jag tog 6 tabletter per dag hamnade jag på 3.6 efter 1½ vecka med medicin. Det är 6 tabletter per dag som jag ska ta enligt läkaren

      Radera
  2. kaliUm... suck - hatar stavfel...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den