Tacksam för högkostnadsskyddet

Nu har jag sådan pass tur att det bara fattas någon hundralapp innan jag får frikort på vård. Hade det inte varit så skulle maj bli en väldigt dyr månad när det gäller sjukvård. Än så länge så har jag besök på öppenvården, skiktröntgen, läkarbesök och så ska jag boka in blodprovstagning på vårdcentralen att se "fram emot" i maj. Nu hade jag gärna skippat allt men jag kommer nog inte undan. Sen får jag givetvis även se vad skiktröntgen visar, det kan även bli en operation eller ytterligare provtagningar.

Att gå till läkare och liknande kostar helt klart en del när man ska dit ofta. Men jag är tacksam för att det ändå är en sådan liten del av de faktiska kostnaderna för ett läkarbesök som man behöver betala.

Kommentarer

  1. Vi har aldrig råd att betala vården, så vi tar allt på faktura... Känns inte alls bra dock

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den