Trodde att det var en telefonförsäljare

Telefonförsäljare tycker jag oftast låter lite lätt stressade och lite för trevliga. Sådana samtal avslutar jag så fort som möjligt. Jag fick ett samtal som jag först trodde var en telefonförsäljare och var på god väg att säga att jag inte var intresserad och sedan lägga på. Nu var det tur att jag inte gjorde det för det hade varit rätt pinsamt. Den som ringde var en på endokrinologin på Falu lasarett. Han ringde för att höra om jag är allergisk mot kontrastvätska. Svaret på det är att jag inte vet. Han skulle boka in mig på skiktröntgen och efter det ska jag till Falu lasarett, antar att han då ska berätta om de tänker karva i mig eller inte. Jag kan inte påstå att jag ser fram emot skiktröntgen. Jag blev utsatt för det i Norrköping när jag hade försökt hänga mig och jag tyckte att det var rätt obehagligt med ljuden i skiktröntgen. Då hade jag i och för sig på mig en nackkrage och det bidrog helt klart till obehaget.

Kommentarer