Allt jag får för mig måste genomföras genast

Jag har alltid varit sådan och jag har svårt att se att jag någonsin kommer att sluta att vara så här. Idag fick jag för mig att det var dags att göra något åt trädgården. Trädgården ser inte så hemsk ut men jag har länge tänkt att det skulle vara roligt att ha någon bit som det går att odla på. När man har hundar som gillar att gräva så innebär det vissa begränsningar. Jag började tänka och kom fram till att det skulle gå att hägna in en bit av trädgården vid vedboden. Det blir lite mer av en utmaning för hundarna att då kunna förstöra. Att odla något direkt i marken fungerar dåligt eftersom det finns en del sork. För att göra det svårare för sorkarna insåg jag att det skulle vara smart om jag byggde ihop en ram på några dm och lägga hönsnät i botten. Rötterna har då en möjlighet att växa så långt de vill och sorkarna får det svårare. Att planera är lätt något jobbigare är det att genomföra. När det sedan visade sig att marken var stenhård och jag blev trött fort kände jag mig lite irriterad. Mycket av det jag får för mig klarar jag tack vare min envishet men idag gick det inte som jag hade tänkt mig. Jag grävde i några timmar, det måste göras för att få det jämt och minska risken att det blir en massa gräs som växer upp. Men till slut fick jag ge upp fast jag inte hade kommit så långt som jag hade tänkt mig. Lite mer än hälften blev grävt så vad jag ska göra imorgon vet jag redan. När allt är klart är min tanke att det ska växa rabarber,jordgubbar,örter och något mer. Rabarber har vi redan i trädgården så den ska bara flyttas, jordgubbsplantor har jag budat hem på tradera och resten räknar jag också med att få tag på billigt. Det blir nog fint och förhoppningsvis kommer det att växa ordentligt.

Kommentarer