En bild som passar till inlägget

En murken stock passar faktiskt rätt bra till det här inlägget ovanligt nog. Det händer lite då och då att jag får förfrågningar från företag om att skriva om dem i min blogg(inte den här). Gör jag då det så får jag något som ersättning. Jag har aldrig gjort det och har väldigt svårt att se att jag någonsin skulle göra det. Allt jag skriver vill jag stå för och att hylla något företag som jag antagligen inte ens har en åsikt om skulle vara helt fel för mig. Stundtals har det varit lockande att göra det med tanke på att jag inte direkt har mycket pengar och att få något gratis som jag har behov av skulle vara bra. Men att gå emot mina principer kan jag inte göra. Förra förfrågningen kommer jag nu inte ens ihåg vad det var för företag förfrågningen kom från men jag kommer ihåg att jag googlade efter någon vecka och det var många bloggare som hade nappat på erbjudandet. Jag förstår att det är lockande att acceptera förfrågningar och stör mig inte ett dugg på bloggare som gör det.
Att jag anser att bilden passar rätt bra är för att saker kan se bra ut på ytan men vara riktigt fula om man tittar noga. Så bara för att något hyllas i en blogg är det inte säkert att bloggaren står för det

Kommentarer