Har ingen lust

Jag måste ta mig till apoteket idag för att hämta ut lite kaleorid tabletter. I vanliga fall hatar jag att besöka apoteket för jag tycker att det alltid går så segt där. Idag känner jag ännu mer motvilja mot ett besök för sist jag hämtade ut medicin fick jag betala för mycket. Det var stök med att tidigare uttag inte var registrerade så jag fick betala fullt pris vilket var fel. Jag uppmärksammade personalen på det och en skulle reda ut det. Hon skickade ett sms för någon vecka sedan om att det nu var fixat och att hon hade gjort i ordning medicin åt mig så jag behövde bara komma och hämta. Det innebär att hon även har ordnat med voxra som jag inte har några planer på att ta ut. Gissar att jag kommer att hamna i en diskussion med personalen på apoteket om det och det har jag varken lust eller ork med.

Något som är positivt är att jag har en abnorm mängd kaleorid (kalium tabletter)som jag kan hämta ut. Jag pratade med läkaren i mån om att jag behövde få mer tabletter utskrivna och han sa att han skulle skriva ut 400 tabletter åt mig. När jag loggade in på mina vårdkontakter och tittade på mina recept upptäckte jag att han hade gjort en liten miss. Han skulle ha skrivit ut ett recept på 100 kaleorid som jag skulle kunna ta ut 4 gånger på. Istället har han skrivit ut ett recept på 4 X 100 kaleorid som jag kan ta ut 4 gånger. 1600 tabletter till mig alltså.

Kommentarer