Idag promenad i regn imorgon läkare

Man kan laga eller fylla igen djupa hål i vägen men det kräver lite tid och ansträngning. Ett enklare sätt som används mycket här är att sticka ner en gren eller ett träd som fungerar som en varning för ett djupt hål. Hålet blir inte direkt mindre av det men det syns bättre.

Att promenera i regn är kanske inte det roligaste jag vet men det går alltid att hitta vackra motiv att fota. Imorgon är det en resa till Falu lasarett på schemat, jag ska träffa någon invärtesläkare och räknar med att få veta resultatet av skiktröntgen. Nu är det inget som oroar mig eftersom det bara finns två alternativ, antingen kommer jag att få veta att de har sett något som de vill operera bort eller så behövs det ingen operation. Det enda som stör mig lite är att det inte känns som om jag har något att säga till om. När jag pratade med en av läkarna på dårhuset när jag var inlåst om kommande undersökningar och eventuell operation så sa jag att jag alltid har möjlighet att vägra behandling. Responsen jag fick på det var att läkaren sa att om jag vägrar kommer vi att ses igen. Det tolkade jag som att om jag vägrar något så får jag vårdintyg på mig igen. Nu menade läkaren kanske inte det men så tolkade jag det.
 Lite fundersam är jag även till varför det på min kallelse till läkaren i Falun står att jag måste registrera mig 30min innan min läkartid. Att sitta i väntrum tycker jag inte är så överdrivet roligt och att behöva vänta där i 30min känns enbart som slöseri med tid. Jag undrar om tanken är att jag ska fylla i några papper om släktens sjukdomshistoria så att det är anledningen till att man behöver vara på plats 30min innan? Det lär gå väldigt fort för mig att fylla i så länge som det går att skriva vet ej på flertalet i min släkt.

Kommentarer