Inte som jag hade tänkt mig

Det blev en kort visit på facebook igen. Efter att ha tittat runt lite och läst avaktiverade jag mitt konto på nytt. Anledningen till det är att jag inte riktigt kan hantera verkligheten. Jag har givetvis inte fått någon psykos eller liknande. Det handlar om att jag är med i en hel del hundgrupper på facebook. Jag gläds åt andras framgång och hur snyggt det ser ut när andra tränar sina hundar. Samtidigt så gör det dock att jag känner att jag måste sätta fart med min hund så att vi snart kan ge oss ut och tävla som det var tänkt. Sen slår verkligheten till mig i ansiktet och jag inser att det inte går nu. Jag orkar inte ens mentalt ha full koncentration på hunden när vi tränar och klarar jag inte ens det hemma finns det ingen chans att jag klarar att åka iväg till klubben och träna fokuserat. Och klarar jag inte av att träna vettigt på klubben finns det ingen chans att lyckas på tävling. Så det enda resultatet av att besöka facebook blir att jag känner mig stressad och misslyckad. Det är inte riktigt sådant som jag behöver känna nu så då är det lättare att inte vara på facebook. Saker har verkligen inte blivit som jag hade tänkt mig

Kommentarer