Och regnet faller

Nu finns det något positivt med det och det är att det kommer att bli lite fart på allt i trädgården. Att begränsa insynen är positivt särskild när det finns ruggigt nyfikna människor i närheten. Jag vill inte känna mig övervakad när jag är ute i trädgården och lite blad på de sibiriska ärtbuskarna gör det lite svårare att spana in.
Överlag så har jag lite svårt för människor som lägger sig i andra människors liv enbart för att de är nyfikna och antagligen har tråkiga liv själva. Eftersom jag bor i en by så har jag blivit van vid att folk har koll på varandra men oftast är det bara av omtanke och då är det enbart positivt. Det hade antagligen inte varit lika pinsamt att bli hämtad av polis om jag hade bott i en stad och inte haft någon koll på grannar. Nyheter färdas fort här så givetvis vet alla att polisen har hämtat mig några gånger men folk har vett att inte säga något om det. Allt är inte perfekt här men jag har väldigt svårt att tänka mig att bo i en stad igen. Här finns det ytor att röra sig på utan att behöva träffa på käcka joggare eller andra läskiga människor

Kommentarer