Och så finns det författare som lyckas mer än en gång

När jag satt på dårhuset så läste jag Änglarösten av Arnaldur Indridason. Jag gillade boken och insåg först senare att han hade skrivit flera böcker om kriminalinspektör Erlendur. Att låna första boken blev då lite av en självklarhet. Nu har jag läst Glasbruket av Indridason.

Bokomslag Glasbruket (pocket) Jag blev inte besviken. Det är som sagt första boken om Erlendur och hans kollegor och man får veta lite mer om deras bakgrund. En man hittas mördad och för att försöka få reda på varför han mördats så får man leta i mannens förflutna. Hemligheter uppdagas om mannens liv och gamla brott blir lösta samtidigt som brottsoffer och deras familjer på nytt får lida. Förr eller senare kommer alltid sanningen fram oavsett vad man själv vill.

Kommentarer

  1. Nu får vi hoppas att de är så bra, som du skriver... eller att jag också tycker så, rättare sagt. Nya deckarförfattare är alltid intressant, så jag gick in på cdon och beställde fyra pocketböcker av författaren. Tack för tipset!
    //Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du kommer att gilla dem. Skulle vara kul om du skriver något sedan om vad du tycker om författaren. Jag återvänder nog till facebook om ett tag

      Radera
    2. Ja, det vore bra - lättare få tag på dig om jag vill något, om du är medlem där... om du inte hunnit köpa eller böckerna, kan du ta mina pocketböcker då jag läst dem - brukar alltid lämna vidare så fler ska få nytta av dem. åsså blire inte så trångt i hyllorna.. //Annica

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den