Om jag missbrukat borde jag veta om det

Under mitt besök hos läkaren fick jag som sagt reda på några saker som står i min journal. En del saker förvirrade mig rätt ordentligt och jag förstår inte alls hur de har hamnat i min journal.

Läkaren frågade mig om jag missbrukade innan mitt första självmordsförsök eller om jag började med det senare. Jag gissade att han syftade på min alkoholkonsumtion när jag var yngre. Mitt supande gjorde att poliserna i staden jag då bodde i fick upp ögonen för mig. Det i sin tur gjorde att jag väldigt ofta hamnade i fyllecell, det började när jag var runt 17. Eftersom det blev många LOB på mig så hamnade jag till slut på missbrukssektionen på socialen. Så jag kände att det inte var så konstigt om det stod något om missbruk i min journal. Det visade sig att läkaren inte syftade på min alkoholkonsumtion utan han syftade på sniffning. Jag har aldrig i hela mitt liv sniffat något så jag kan inte förstå varför det står i min journal. Nu blev jag så chockad att jag inte frågade vad det är som jag ska ha sniffat. Skulle vara intressant att i alla fall få veta vad det är som jag ska ha missbrukat. Jag är nu lite fundersam på vad det mer finns för tokigheter i min journal.

Kommentarer