Rabarbern på plats

Det tog lite längre tid än vad jag hade tänkt mig men nu har jag en plats i trädgården som det går att odla lite på. Rabarbern som redan växte i trädgården fick flytta dit idag och nu hoppas jag att den kommer att trivas. Jordgubbsplantorna som jag köpte på Tradera har inte dykt upp än men när de väl kommer är det bara att plantera dem.
Trädgården blev rätt eftersatt förra året medan jag var inlåst/inlagd så det känns som om det finns fruktansvärt mycket att ta itu med. Idag har jag i alla fall klippt bort döda grenar ur två rosbuskar så lite blir gjort varje dag. Grannen är nog även tacksam för att jag kapade av en del taggiga grenar som var i vägen när de klipper sin gräsmatta. Att jag vill att trädgården ser fin ut och är rätt lätt att sköta är nog av samma anledning som jag har rensat bort en massa av mina ägodelar. Händer det mig något så ska jag inte lämna en massa saker som någon måste ta itu med.

Kommentarer

  1. Hej hej & TACK för din titt på min blogg. Nej inte ska du få dåligt samvete, det är inte bra... ;)
    Så härligt att ha så du kan plantera det du vill. Själv bor jag i lgh och har då bara en balkong men ev så ska vi få kolonilotter & då ska jag plantera rabarber, morötter m.m.
    Har du varit sjuk då du varit inlagd? Du behöver inte svara om du inte vill/orkar.
    Jag tycker om din blogg så jag kommer att följa dig.
    Tack igen för titten hos mig!
    Kramar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den