Rösta eller icke rösta det är frågan

Det lutar mest åt att jag struntar i att rösta. Jag har inte röstat i alla val som jag har haft möjligheten att göra det och det är inget som jag har det minsta dåligt samvete för. Jag har inte riktigt satt mig in i vad de olika partierna har för åsikter när det gäller EU. Någon energi för att göra det har jag inte haft och sanningen är att jag ändå inte skulle lyckas komma ihåg deras åsikter. Hjärnan är så pass trött att jag brukar säga att det enda jag kommer ihåg är vad jag heter,vad hundarna heter,vad min sambo heter och var jag bor. Det är tragiskt nog inte långt ifrån sanningen. Jag kan inte förstå nu i efterhand att det bara är lite mer än ett år sedan som jag avslutade en högskolekurs. Att det var väldigt kämpigt att få in saker i huvudet kommer jag ihåg väldigt väl men jag lyckades. Nu hade det varit fullständigt omöjligt för mig att läsa den mängden facklitteratur på engelska och förstå. Onekligen känns det som om jag bara blir sämre och sämre på alla sätt. På ett halvår har jag lagt på mig 20kg fett och min hjärnas kapacitet blir bara sämre och sämre. Någon ljusning ser jag inte

Kommentarer