Så blev jag förvirrad igen

Jag bet i det väldigt sura äpplet och tog mig till apoteket. I vanlig ordning så var det jag och en bunt äldre personer på apoteket. Nu tror jag inte att de kom dit i flock men alla verkade känna varandra. Jag drog den slutsatsen efter att i ca en kvart ha fått äran att lyssna på deras samtal. Sen blev det äntligen min tur. Farmaceuten eller vad sjutton personal på apoteket kallas för konstaterade att det var mitt sista uttag på receptet. Det var jag medveten om, jag hade plockat ut tre gånger på receptet och det var fyra gånger som jag kunde plocka ut. Efter att hon hade konstaterat det frågade hon om jag hade tagit medicinen tidigare. Nu vet jag givetvis inte hur andra människor gör men om jag hämtar ut medicin så brukar jag ta den. Än har jag aldrig hämtat ut medicin tre gånger och sen bara låtit burkarna stå och samla damm men det finns kanske folk som gör det.

Kommentarer