Åka hem

Hem för mig kommer alltid att vara Uppsala även om jag inte bor där längre och inte har någon önskan att bo där igen. Det är staden jag växte upp i och stället med många positiva och negativa minnen. Att åka hem till Uppsala är inget som jag gärna gör. När jag flyttade lämnade jag allt kvar och varje gång jag återvänder blir jag påmind om ett liv jag inte längre lever. Det finns människor som jag inte har någon lust att träffa igen men ändå har jag en förmåga att träffa på dem även om jag bara är i Uppsala några dagar. Jag blir inte förvånad om jag träffar på min fd övervakare för han brukar jag ofta råka på när jag är hemma. Som person är det inget större fel på honom men jag har ingen lust att föra ett samtal med honom. Sen tycker jag även att det kan vara jobbigt att träffa personer som jag umgicks mycket med. I stort sett alla som jag umgicks med har universitetsutbildning och bra jobb, det blir en extra påminnelse om att jag har misslyckats med så mycket. Jag hoppas verkligen att det blir provtagningar av mig på akademiska för om det inte blir av den här veckan innebär det att jag måste till Uppsala igen om några månader.

Kommentarer