Dåligt fysiskt skick?

Jag hade räknat med att få en kallelse till akademiska sjukhuset i höst men nu händer det ytterst sällan att något blir som jag har tänkt mig. I morse ringde de från akademiska sjukhuset och berättade att de vill att jag kommer dit nästa vecka. De ska då göra undersökningar på mig i några dagar. Hon som ringde förklarade att om jag känner att jag är i ett sådant fysiskt skick att jag klarar av att vänta till i höst så får jag skjuta på provtagningarna. Jag fick helt klart känslan av att jag nog enligt resultaten på mina blodprov är i rätt dåligt skick. Om jag beslutar mig för att åka ner till Uppsala så måste det först tas prover på mig här och de proverna måste vara okej för att det ska vara någon mening att åka till akademiska.

Tanken på att åka till Uppsala är inte tilltalande. Åker jag ner blir jag mer eller mindre tvingad att träffa släkten och det känner jag inte direkt för. De har inte sett mig på länge och även om mitt ärr runt halsen efter min hängning har bleknat ordentligt så syns det fortfarande. Jag ska lämna besked om någon timme om jag vill skjuta på allt eller inte så jag sitter här och funderar och velar

Kommentarer