Vad gör de egentligen?

Efter att ha varit på vårdcentralen många gånger nu så har jag lagt märke till ett fenomen. Jag antar att vårdcentralen här fungerar på samma sätt som andra vårdcentraler. Man tar en nummerlapp och får sedan vänta på sin tur att anmäla sig i receptionen. Inget konstigt så långt men nu kommer det som jag funderar över. Personalen i receptionen brukar "checka" in två eller tre patienter och sen försvinner de iväg i ett par minuter. Det har hänt varje gång som jag har varit där och det händer oavsett om de är en eller två i receptionen. Inte heller tror jag att de går och berättar för läkare/labb personal/sköterska att deras patient har kommit för flera gånger så har personal kommit och ropat upp någon i väntrummet som inte är där. Jag har även svårt att förstå att det kan ta några minuter att rapportera att en patient har dykt upp. Frågan är alltså vad sjutton de pysslar med egentligen? Igår fick jag vänta i väntrummet i 10min på att någon skulle dyka upp i receptionen. Då slutade det med att jag fick ett samtal från labb personalen som undrade var jag var någonstans så då blev jag insläppt utan att ha blivit incheckad. Tyckte lite synd om de andra i väntrummet som fick fortsätta vänta på att någon skulle dyka upp i receptionen

Kommentarer