312 år och 10 000kr

Hade jag inte vetat bättre skulle jag säga att jag är 312 år. Det är så jag känner mig och jag har mig själv att skylla. Istället för att ta det lugnt en dag när jag är trött så kör jag på och blir ännu tröttare. Inte så begåvat men jag klarar inte riktigt av att bara vara. Jag blir stressad om jag bara latar mig. Det finns saker som måste göras och eftersom jag inte har ett bankkonto med en massa pengar så kan jag inte betala någon utan ska det bli gjort är det upp till mig att göra det.

Jag har även funderat över vad en rimlig kostnad enligt mig skulle vara för en begravning. Det jag kom fram till var att det måste räcka med 10 000 kr. En budget kista och att elda upp mig kan inte gå på mer. Så nu är det upp till mig att se till att den summan finns på ett konto. Nu är jag inte dummare än att jag väljer att ha ett sparkonto till det hos en bank som har hyfsad ränta. Givetvis jämförde jag räntor och valet blev Ge money bank så nu har jag ett sparkonto där.

Kommentarer