Är det här en nyhet?

Jag blir mer och mer förundrad över vad som det går att läsa i tidningen. Den som fick mig att fundera nu är den här artikeln. Har man djur i närheten så känns det även rätt naturligt att de dör ibland. Visst så kul är det kanske inte att hitta halva djur men jag ser inte riktigt nyhetsvärdet. Jag hittade en vältuggad älg för några år sedan. Då nöjde jag mig med att konstatera att det var björn eller varg som hade dödat den och så var det bra med det. Annars brukar jag inte direkt bry mig om jag hittar halva eller hela döda djur. Det finns alltid djur som städar upp.

Är det i dagens samhälle många som reagerar starkt när de hittar resterna av djur? Det är mycket möjligt att även jag skulle ha reagerat om jag hade bott kvar i staden och hittat ett dött djur. I många fall känns det som om människor på landet har en väldigt mycket mer naturlig relation till djur och rester av djur. Min sista mening blir lite lätt komisk när jag tänker på att jag hade kvar askan av tidigare hundar i ett par år innan resterna av hundarna fick återvända till naturen

Kommentarer