Äter godis och halvsover

Jag borde ta och lyfta på häcken och gå ut och fortsätta med det givande jobbet att få bort grästuvor ur uppfarten. När man inte har brytt sig om gräset på några år så blir det helt plötsligt väldigt mycket gräs och ogräs. Det är ett par saker som måste ordnas i trädgården och på huset i år och när det är fixat får jag vila.

 I morgon är det dags för blodprov igen och resultatet kommer att gå till läkaren i Falun. Nu hoppas jag att han kommer att besluta om en höjning av min kaliummedicin. Gör han inte det kommer jag ändå att öka på min dos. Sedan jag gick ner till medicin två gånger per dag så pendlar mitt kaliumvärde från att ligga strax under den normala intervallen till lite över den lägsta nivån som räknas som normalt. Läkaren i Uppsala såg dock ingen anledning till att öka på min dygnsdos vilket jag anser borde vara en självklarhet. Målet borde vara att mitt värde hela tiden ska ligga inom normalspannet.

Kommentarer