En läkare som håller med mig är en bra läkare

Jag fick ett samtal från min läkare i Falun i morse. Han hade fått resultatet av mitt kaliumprov och tyckte att mitt värde var för lågt. Nu var det något som jag redan visste och igår ökade jag på min medicin så att jag tar den tre gånger per dag igen. Jag berättade för honom att jag på eget initiativ hade ökat på min medicin och han sa att han ringde för att säga åt mig att göra just det. Lite bättre känns det alltid när en läkare är enig med mig. Jag gillar den läkaren och han sa även åt mig att om jag känner att kaliumvärdet är tokigt så är det bara för mig att boka in tid på vårdcentralen för blodprov. Det känns skönt att veta att jag inte måste följa intervallen med blodprov som var planerad utan att jag har möjligheten att ta blodprov oftare om det behövs. Nu känner jag inte direkt för blodprov oftare än var 6 vecka men det är bra att jag har möjligheten

Kommentarer