Gräsklippning

Gräsmattan är i stort behov av en klippning och det är dagens projekt. Av hänsyn till andra i byn känns det dock att det är bäst att vänta till efter 10 med att starta gräsklipparen. Jag skulle bli rätt grinig om jag blev väckt av en gräsklippare på en söndag så jag utgår från att även andra skulle bli det. En sak som jag kan tycka är lite lurigt med att bo i en liten by är att veta vad som är okej att göra på en söndag och vad som inte är okej. Ingen har någonsin sagt något om att vi klipper gräsmattan på söndagar ibland men det är mycket möjligt att någon retar sig på det. För min del spelar det inte så stor roll vilken dag det är, finns det tid och ork att klippa gräsmattan så blir den klippt. Lite skönt kan det även vara att gå runt i några timmar med hörselkåpor på och klippa gräset. Hela världen stängs ute och man bara går där.

Kommentarer