Tur att jag bor på landet

När värmen dök upp insåg jag att jag inte äger ett enda par shorts som jag kommer i. En viktökning på 20kg gör att många av mina kläder inte direkt passar längre. Någon lust eller råd att köpa nya kläder har jag inte heller. Efter att ha rotat en stund i garderoben hittade jag ett par pyjamasshorts, luftiga och vida så dem lyckades jag få på mig. Nu har jag några gränser så jag använder dem bara i trädgården och på långt håll ser det kanske ut som shorts. Efter att ha lufsat runt i pyjamasshorts och linne ett tag har mina armar och ben nu fått en ljusbeige färg. Lite färg på sommaren är alltid trevligt, en likblek mage är däremot inte så snyggt. Nu tyckte jag att jag var fet innan jag gick upp 20kg vilket gör att jag nu känner mig gigantisk. Jag skulle önska att jag var så bekväm med min kropp att jag skull kunna pyssla i trädgården i bikini men det kommer inte att ske. Jag får helt enkelt fortsätta att ha en likblek mage och möjligtvis skulle jag kunna ha nytta av det när det kommer någon som kör som en galning när jag är ute på promenad. En likblek mage skulle nog kunna blända en bilist.

Kommentarer