Anhöriga hör det de vill höra

Största nackdelen med att ha ett fysiskt fel utöver att jag är galen är att det för anhöriga (i det här fallet min sambo) blir så mycket lättare att fokusera på det fysiska. Jag förstår det och klandrar inte på något sätt min sambo, jag hade säkert gjort det samma. I längden blir det dock väldigt frustrerande att försöka förklara att jag inte magiskt kommer att bli vettig i huvudet om det fysiska fixas. Jag kommer att ha precis samma tankar som jag har idag. Den enda skillnaden kommer att vara att jag har mer ork och energi. Min sambo är däremot övertygad att om jag bara får mer energi så kommer jag att psykiskt må bättre. Verkligheten är att jag var galen innan jag fick ett fysiskt fel och jag kommer att fortsätta att vara galen oavsett fysisk status. Vid det här laget börjar det kännas rätt tröstlöst att få min sambo att förstå det

Kommentarer