Börjar förstå varför rävarna inte längre går runt i byn och skriker

Det finns lite olika djur i olika storlekar som jag inte gillar att träffa på i skogen. Möss,sorkar,älgar,älgflugor och björnar är djur som jag gärna undviker. Smågnagare är jag inte direkt rädd för men jag ryser alltid av obehag när de springer runt fötterna på mig eller när man hör dem springa runt i torrt gräs. I år är det då ett riktigt sorkår och jag tycker att det är vidrigt. På en sträcka av ca 10m idag hann jag se 3-4 st som sprang runt och det fanns garanterat många fler som gömde sig bland stenar och fallna träd. Nu kan man fråga sig vad min rubrik har med det här att göra och det är väldigt logiskt. Rävarna måste ha ätit fruktansvärda mängder sork vilket har gjort att de bara ligger och vilar nuförtiden och då finns det ingen energi kvar till att gå runt i byn och skrika.

Kommentarer