Deprimerande att läsa bloggar

Det händer att jag slösurfar lite efter bloggar om psykisk ohälsa, kan vara intressant att läsa om hur andra har det. En del bloggare varnar för att deras inlägg kan vara triggande och det är för mig ett mysterium. Bara för att någon skriver om hur de mår eller vad de har gjort så inverkar det inte på något sätt på mitt mående. En del tycker jag lite synd om och andra klassar jag som drama queens. Att det för en del kan vara triggande kommer jag aldrig förstå. Skrämmande ofta hamnar jag dock på någon blogg som skrivs av en person runt 20 år som oftast har ett dåligt språkbruk. Det i sig är inte så deprimerande men det är det däremot att inse att i min ålder så ska man ha ordning på sitt liv och det har jag inte och inte heller tänker jag längre försöka få någon ordning

Kommentarer