Fortfarande ingen bok

Så därför får jag ägna en stund åt att sprida min "visdom" här. Enda problemet med det är nog att jag inte har så mycket visdom det är mer fullständigt onödiga saker som fastnar i mitt huvud. Dit räknar jag latinska namn på djur och delar av det periodiska systemet. Något som dock är ännu mer skrämmande är att jag tog med mig ett pussel från mitt föräldrahem när jag hälsade på. Pussel i sig är inte så skrämmande och det här var ett pussel som jag hade lagt många gånger. För ett par dagar sedan fick jag för mig att lägga det och då hade jag inte lagt det pusslet på ca 10år. Det skrämmande i det hela var att jag fortfarande kände igen varje bit och hade inga problem att placera ut bitarna och då handlar det ändå om ett pussel med 750 bitar. Hur kan jag under en period på ca 10 år komma ihåg 750 bitar när jag glömmer bort att duscha en del dagar?

Kommentarer