Fortsätter att vägra ny teknik

Jag vägrade skaffa mobil till jag insåg att jag faktiskt behövde en och då var året 1997. Det har med åren blivit en del olika mobiler. Inte för att jag har haft något behov av att ha de senaste modellerna utan ny mobil skaffar jag bara när den jag har gett upp livet. Nu har tyvärr min mobil börjat uppvisa tecken på att den är trött på livet, kanske är det jag som har smittat den. Eller så kan det bero på att den har åkt i golvet lite för många gånger och på dårhuset öppnade de mobilen onödigt många gånger utan att stänga av den. Att de öppnade den berodde på att en del trodde att jag gömde saker i mobilen, kan inte tänka mig att man får plats med något i den men men.

Naturligtvis så har jag inga planer på att skaffa en iphone/smartphone vilket gör att det är lite svårare att hitta en telefon. Jag har absolut inget behov av en iphone/smartphone och en kostnad på ett par hundra i månaden för abonnemang och möjligtvis avbetalning på telefon är verkligen inte något som jag kommer skaffa. Jag tillhör nog en utdöende skara som faktiskt bara vill ha en telefon att ringa med och sms:a.

Nu måste jag bara orka titta på nätet efter en lämplig mobil i en bra prisklass och det kan nog vara en fördel om jag gör det innan min nuvarande mobil tvärdör helt.

Kommentarer

  1. skönt att höra att det finns EN till! jag har en Nokia slide, ingen smartphone. tycker också det är viktigast att ringa på mobilen, inget annat. och min telefonräkning håller sig runt 150 spänn/månad...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den