Kanske är bra att kunna blogga om jag bryter benet

Idag tog jag mig äntligen tid att leta efter en ny mobil på nätet. För mig så är en mobil i huvudsak en livlina, jag brukar promenera runt på stället som inte så många andra promenerar på. Det innebär att om jag ramlar och bryter benet måste jag kunna ringa efter hjälp för annars lär det sluta med att en älg eller något annat äter lite på mig. Jag vet att älgar är vegetarianer men med min tur skulle det säkert dyka upp något som ville prova att äta lite människokött. Det låter kanske konstigt att en livlina är viktig för mig med tanke på alla mina självmordsförsök men jag vill själv välja hur jag dör.

Efter att ha letat efter en lämplig knappmobil under en lång stund blev jag tvingad att till slut även titta på smartphones. Det slutade med att jag beställde en smartphone och helt nöjd är jag inte men om man tittar på egenskaperna så var det mest ekonomiskt. Så om jag om en vecka eller något liknande ramlar och bryter ena eller bägge benen i skogen så får jag antingen svära över att jag har en mobil med sämre batteritid än tidigare mobiler eller så får jag roa mig med att blogga i väntan på att någon hämtar mig.

Kommentarer