Löften som ändå ingen tror på

Det märks rätt tydligt att det snart är dags för val igen. Överallt går det att läsa olika vallöften men så trovärdigt tycker jag nog inte att det är. Lite luddiga löften om att allt ska bli så bra, ingen nyhet från tidigare val direkt. Jag skulle önska att någon parti fläskade på ordentligt och lovade att Sverige kommer att bli en utopi bara de vinner. Om jag kommer rösta råder det tvivel om mycket hinner hända till det är val. Det enda löften som skulle kunna få mig att överväga att rösta på ett specifikt parti skulle vara om de gick ut och lovade sänka sina löner/alla politikers till en vettig nivå. Om någon nu missat det så bryr jag mig inte om politik för jag ser det bara som en bunt människor som lovar saker som de vet att de ändå inte kommer att hålla och tomma löften har jag aldrig gett mycket för

Kommentarer