Onödigt tidigt

Jaha att vara vaken nu känns väldigt onödigt men har man djur blir man väckt ibland. Det känns lite för tidigt för att kliva upp ur sängen och jag börjar bli hungrig så jag tvivlar på att jag kommer att somna om. Bara elände som vanligt med andra ord. Ibland funderar jag på om jag är udda som kan skratta åt saker och inte tar allt så allvarligt. Det verkar inte riltigt stämma in på hur man ska vara när man mår som jag gör. Har man sådana tankar som jag har verkar det som om de flesta anser att man ska ägna dagarna åt att gråta och bara vara.Nu vet jag att det finns flera som är som jag men den allmänna uppfattnimgen hur man ska vara när man mår dåligt gör nog att en del aldrig tas på allvar. Det är dock inget som jag kan klaga på. Överlag så tycker jag att vården har gjort mycket för mig, undantaget är givetvis öppenvården här. Den är helt klart lite av ett skämt,två läkare och båda är lika värdelösa. Sen fick jag även erbjudande om samtalskontakt men varför jag skulle gå och prata ca 1 gång i veckan med en person som helt saknar utbildning förstår jag inte. Personen kan säkert vara trevlig men en samtalskontakt utan utbildning ser jag inte syftet med.

Kommentarer