Riktigt ovanligt

Att jag läser insändare i tidningen beror inte så mycket på att det ibland finns något vettigt att läsa. Utan det beror mer på att det är så mycket tok att läsa och det brukar roa mig. Exempel på vad jag betecknar som tok- Lupinen
Idag var det dock en vettig insändare som jag läste. Psykiskt lidande måste få tillgång till psykoterapi
Jag kan uppriktigt inte förstå varför människor som vill ha psykoterapi inte ska kunna få det när det enligt artikeln/insändaren finns tider lediga. Nu förstår jag givetvis att det i vanlig ordning handlar om pengar men man behöver inte vara kunnig inom ekonomi för att inse att patienter som inte får hjälp på sikt kommer att kosta mer. Jag kan absolut tänka mig att det finns patienter som inte behöver hamna inom slutenvården om de får hjälp i tid. Nu har jag ingen aning om vad det kostar att vårda någon inom slutenvården i två veckor men jag är säker på att den summan hade räckt till många timmar hos en psykoterapeut.

(Jag vill givetvis inte gå hos någon psykoterapeut utan jag tänker bara på människor som vill ha hjälp och söker hjälp)

Kommentarer