Varför äter du inte bara en banan?

Det finns väl inget som är roligare än intelligenta kommentarer? För ett tag sedan fick jag frågan varför jag inte bara äter någon banan varje dag så jag slipper ta tabletter. I det läget visste jag inte ens vad jag skulle svara. De flesta verkar veta att det finns kalium i bananer så det är kanske inte helt fel att föreslå att någon med kaliumbrist ska äta bananer. Om det nu hade varit så enkelt att jag bara skulle behöva äta 1-2 bananer per dag så skulle jag givetvis göra det. Jag kollade upp hur mycket kalium det finns i bananer och i 100g banan så finns det ca 400mg kalium. Så rent teoretiskt skulle jag slippa ta tabletter om jag trycker i mig 13-14 bananer per dag. Nu tycker jag inte att det känns så lockande så jag fortsätter med tabletter istället

Kommentarer