Varför jag inte plockar svamp

Med tanke på att jag är ute i skogen rätt mycket så skulle man kunna tro att jag passar på att plocka svamp men så är det inte. Anledningen till det är helt enkelt att jag är övertygad om att jag skulle lyckas plocka någon giftig svamp och förgifta människor. Det kan låta som en underlig anledning men för mig så är det fullständigt logiskt. I det här fallet drar jag nytta av tidigare erfarenheter i mitt liv.

 Jag har överlevt väldigt många självmordsförsök och i en del av fallen är det ett under att jag vaknat upp utan några större skador. Någon större lärdom har jag inte dragit av det. Det finns andra mer udda händelser som jag har lärt mig mer av. Jag har under min livstid lyckats hamna i rätt underliga situationer och olyckor och otippat nog så har inte allt hänt när jag varit onykter.

En händelse som inte direkt var trevlig hände en kväll i en stads centrum. I det här fallet var jag lite onykter och ute med en bunt vänner och det var mycket folk ute. En av mina vänner svängde ut med sin arm och jag reagerade inte i tid utan fick hans arm rätt över ansiktet och ramlade baklänges ner på marken och slog i mitt bakhuvud rätt ordentligt. När jag vaknade till liv var det en bunt människor i en ring runt mig och en polis tryckte ner mig när jag försökte resa mig. Där fick jag ligga till en ambulans kom och hämtade mig. Jag blev inte allvarligt skadad.

Sen har vi kvällen när jag lyckades få min fot överkörd av en bil samtidigt som jag vred foten. Det resulterade i många frakturer, operation och sjukgymnastik i ett halvår.

En annan mindre trevlig händelse var kvällen när jag insåg att en av mina bekanta hade blivit "lite" påverkad av att vara fn soldat. Jag hade lärt känna honom som en vettig och trevlig person och vi hade umgåtts mycket. En kväll skulle jag sova över vilket inte var konstigt för på den tiden bodde jag i stort sett lite överallt. Den natten vaknade jag av att han satt grensle över mig och försökte strypa mig. Sedan tog det även vad som kändes som väldigt lång tid innan han "vaknade till liv" och fattade vad han gjorde.

Av de här händelserna och en bunt till har jag lärt mig att jag har otur när det gäller olyckor/konstiga händelser och att då utmana ödet när det gäller att plocka svamp känns korkat så därför plockar jag inga

Kommentarer