Åka hem

Efter att ha suttit här i 1½ vecka så får jag nu åka hem. Givetvis så mår jag inte ett dugg bättre men det tror jag inte att någon magiskt gör efter att bara ha varit inlåst ett tag. Idag pratade jag med läkaren med en osund koppling till sin handväska. Jag gillar henne inte men visste att jag måste prata för att bli utskriven. Jag fick erbjudande igen att Säter kunde hjälpa till med att frakta mig till undersökningarna av mina binjurar. Nu har jag aldrig bett om någon hjälp med det och det behöver jag inte heller. Vill jag göra fler undersökningar så har jag inga problem med att ta mig till sjukhus. Det handlar om att jag inte orkar med mer, problemet har aldrig varit att åka till läkarna. Nåväl en del saker förstår inte läkarna här och om de inte lyssnar så gör de inte. Jag fick i vanlig ordning information om att jag är välkommen tillbaka till Säter om det behövs. Nu har jag aldrig sökt mig hit frivilligt och kommer heller aldrig att göra det. Finns inte direkt någon mening med det. Läkaren undrade också om jag blev glad åt att få åka hem. Vem skulle inte bli det? Jag sitter på en avdelning med en bunt dementa och läkarna är värdelösa. Varför skulle jag vilja stanna här? Inget blir bättre av att vara inlåst och inte ha några rättigheter. Nu väntar jag bara på skjuts hem

Kommentarer