Borde vara social

Jag borde egentligen sitta i dagrummet och glo på tv och lyssna på meningslöst pladder men jag orkar inte. Att jag borde göra det beror givetvis på att det går fortare att bli utskriven om man gör allt som man bör göra och i det ingår det att vara social. Äter gör jag, sover gör jag och duschar så det enda jag måste ta itu med är att vara social. Problemet är bara att jag blir irriterad av att bli tvingad att lyssna på meningslöst prat. Jag är på fullast allvar övertygad om att en del av patienterna här ser avdelningen som en trevlig plats för social samvaro som de normalt inte har i sitt liv. Det finns en eller två som jag orkar prata några minuter med men resten har jag inget att säga till och den gapiga kärringen vill jag verkligen inte lyssna på. Hon började mala på och då löste jag det genom att gå iväg från henne. Nu är hon dock så van att få sin vilja igenom så hon högg tag i min arm så jag skulle stanna och lyssna på henne. Den metoden fungerar givetvis inte på mig, jag orkar inte vara trevlig mot allt och alla och det är bara att acceptera att jag knatar iväg om inte jag vill lyssna

Kommentarer