Det ska inte vara lätt

Jag beslutade mig för att äntligen ta itu med att kontakta sjukhuset och berätta att jag inte tänker dyka upp. Det visade sig att det inte gick att kontakta dem via mail så jag ringde. Jag berättade att jag inte tänkte dyka upp på måndag och sedan trodde jag att det var bra med det. Så var det inte utan jag behövde prata med en sjuksköterska för att kunna avboka. Lite lätt förvirrande och jag ser inte riktigt behovet av det. Nu fanns det ingen sjuksköterska tillgänglig så jag får nu helt enkelt sitta och vänta på att en sjuksköterska ska ringa upp. Det här är nog första gången jag har varit med om att det ska vara svårt att avboka en tid/inläggning.

Så var det äntligen fixat. Nu blir garanterat någon annan patient glad som får min plats. Misstänker att läkaren i Falun lär höra av sig nästa vecka och undra varför jag avbokade i Uppsala.

Kommentarer