Det ska man kanske inte säga

Jag ville få ut min betaldosa och mitt kort ur mitt värdeskåp för att kunna betala en sak. Sjuksköterskan ( i normala fall gör inte sjuksköterskorna skötarnas jobb) som hjälpte mig reagerade över att jag hade 2 betaldosor i mitt skåp så jag blev tvingad att förklara att det beror på att jag har två vanliga konton i olika banker. Där borde jag ha nöjt mig men dum som jag är förklarade jag att jag även har två sparkonton i ytterligare två banker. Det kan man säkert säga till personal på psyket utan att de tittar allt för konstigt på en men om man förklarar att syftet med det ena sparkontot är att täcka upp kostnaden för ens egen begravning så tittar de konstigt på en. Ibland borde jag nog lära mig att hålla käft i tid. Det skulle inte förvåna mig alls om de för in i min journal att jag har ett begravningskonto. Jag blir mer och mer övertygad om att min journal nog är rätt underhållande.

Kommentarer